best masterpieces in my collection. miss the old days ;'(

1. KOPI LAVENDER DAN ANTISEPTIK. *Malay Language Short Story* (19 y/o written)

Saban hari dia berdiri di tengah-tengah jejantas itu seorang diri; mengait dan melerai memori lampau, mengelar dan mengubat kembali luka hati yang terlalu dalam. Memerhatikan segala macam jenis kenderaan yang lalu lalang dalam kesamaran lampu-lampu jalan, pandangannya jelas kosong. Sesekali bayu yang menyapa pipinya tidak tersedar menyentuh reseptor-reseptor rasa. Tidak langsung terungkap jerih perih sukarnya perasaan menahan sebak yang bersesak di kelongsong dadanya. Entah kenapa dia berasa denyutan jantungnya terlalu mencengkam.

 Dia menoleh ke suatu sudut di hujung jejantas itu; suasana kelabu, monokrom, hitam putih. Semacam wayang gambar yang berulang-ulang bermain di matanya.  Mod imbas kembali menguasai benak. Di dalam kesuraman, kupingnya jelas menangkap bait-bait perbualan  itu. Konversasi  yang telah lama dirindui. Tapi entah bila ingatannya terlupa mengenai itu.

“Cos if one day you wake up and find that you’re missing me
And your heart starts to wonder where on this earth I could be
Thinking maybe you’ll come back here to the place that we’d meet
And you‘ll see me waiting for you on the corner of the street
So I’m not moving, I’m not moving..”

Petang yang hanya segaris senja itu melihat. Mengamati dua insan remaja yang sedang khayal berkongsikan “earphone”;  si lelaki bernyanyi-nyanyi kecil, memegang kemas tangan si gadis. Mereka bahagia barangkali. Walaupun dengan hanya momen mudah seperti itu. Jejantas itu. Suatu simbolik kompleks. Seperti suatu signifikasi hubungan segala macam rasa yang hanya mereka mengerti perasaan yang hanya fragmen-fragmen abstrak. Cinta zaman sekolah. Cinta anak-anak remaja yang indah.

“Ida, I minta maaf. I sangat sayangkan you. You have sacrificed a lot for me. “The Man Who Cant’ Be Moved” jadi saksi kita. Last night I repeatedly listened to this song. Entah dah berapa banyak kali I dengar, sampai tertidur. Lepas ni I dengar lagu ni je. Ni lagu kita, Ida.”

Malam itu dia ke jejantas itu lagi. Berjaket bulu tebal, berseluar khaki ton hijau kusam, serta ditemani lagu Far Away yang di atur ke mod “repeat” di mp3 “playlist” MWalker G700 silver yang tergantung kemas di kolar leher. Sejuk. Kegigilan jelas terasa. Tangannya erat memegang secawan kopi pekat yang masih panas beraroma lavender.  Berbaju kait tebal tidak menghalangnya berasa kesejukan embun malam yang terampai di udara. Langit malam itu tidak berbintang. Hanya hamparan gelap. Sesekali kelihatan wajah pucatnya tunduk menahan keharu-biruan kenangan lampau. Dia tidak sanggup mengenangnya, tetapi hatinya jelas terlalu tegar; degil untuk terus-terusan ke jejantas itu; dan mengenang kembali kenangan-kenangan mengguris dan ternyata terlalu pahit.Dia beralih, menghenyakkan batang tubuhnya ke tembok jejantas, mengeluh. “Siapa sahaja yang mengerti?”, hatinya mengusik. Dia harus berlalu pergi. Sewajarnya.

                Sembilan belas tahun. Umur yang dikira cukup untuknya merasakan kepahitan cinta lalu. Dia telah cukup menginterpretasi istilah “perpisahan” di dalam kamus hidupnya. Dia telah menjadi cendekiawan; serta seorang profesor dalam menterjemah kisah itu. Dia menekan butang “on” pada MWalker di tangan kiri. Telinganya meneliti bait-bait lagu Crush nyanyian finalis American Idol musim ke 7; David Archuleta yang ligat diputarkan di corong-corong radio antarabangsa dan tempatan. Anak matanya tepat merenung paparan skrin komputer LG FLATRON ez T530S yang dalam perkiraannya sudah hampir genap 4 tahun menjadi teman setia. Entah. Dia dapat merasakan gejolak hati  yang tidak menentu semacam frekuensi “alternating current” yang meluap-luap melebihi voltan rintangan pada tahap infiniti. Suatu perasaan yang terlalu aneh dan begitu asing menyerang kotak fikirannya yang sedang dirundung  emosi yang tidak tergambar dek kata-kata. Berkecamuk. Berlegar-legar penuh energi. Berserabut. Abstrak.

Perkenalan itu terlakar di atas kanvas persahabatan yang baru terhampar untuk suatu ketika. Dia sedar hatinya tidak memerlukan pembaikpulihan. Hatinya telah tegar dengan tohmahan kelukaan. Hati dan perasaan sememangnya tidak terjangkau. Dalam perkenalan bernama persahabatan itu, mereka mula menaruh benih-benih harapan dan kebahagiaan. Anak-anak remaja yang mudah tersentuh. Anak-anak remaja yang mudah beralih arah. Anak-anak remaja yang tidak bersalah; menjadi mangsa ketidakadilan perasaan. Bait-bait puitisnya perasaan yang baru bercambah ternyata masih di awal perjalanan. Belum sempat bahtera perasaan itu berlabuh ke pulau kebahagiaan, badai menghempas tiada belas; mengaramkan bahtera di tengah lautan kekecewaan; yang benar-benar meranapkan.

Di dalam cuaca perasaan yang tidak menentu, masing-masing berbungkam. Dia berasa terlalu pedih; lebih terkesan daripada kisah lalunya. Insan itu yang digelarnya “sahabat” benar-benar menggoncang dunianya. Dia di pihak yang didakwa. Dia bersalah terhadap insan yang bergelar “sahabat” itu. Sesekali jiwanya berpuing-puing natijah daripada tindakannya yang cuba menterjemah terbitan perasaan aneh yang mula membentuk antara mereka. Jelas perasaan itu terlalu asing bagi sesuatu yang diistilahkan sebagai “persahabatan”.

“Hey bila kau nak bercakap dan melayan aku macam biasa huh?”, pertanyaannya mati spontan. Tanpa berbalas, sahabat itu berlalu pergi meninggalkannya dengan sedikit kotoran “kebencian” terlihat di wajahnya. “Tuhan sahaja yang tahu bila, Ida. I just can’t look into your eyes. It’s killing me.” Dia berbisik kecil ketika melangkah pergi. Jelas sekali persahabatan mereka tidak seindah dulu. Masing-masing berpaling daripada melihat wajah masing-masing. Ke sana sini sudah bersendirian, tidak seperti kebanyakan harinya mereka berjalan bersama. Ke mana-mana juga tidak dilihat kelibat mereka bersama. Peti masuk di telefon bimbit mereka tidak ada lagi mesej-mesej mereka seperti dahulunya. Tidak ada lagi jenaka dan ketawa yang berhamburan. Tidak ada lagi walaupun sebaris ayat.

 Mereka pelakon yang berbakat di atas pentas kehidupan yang terlalu penuh dengan ketidakjujuran. Dia merindui saat-saat mereka berkongsi tawa dan tangis. Detik-detik mereka bertentang mata dan berlaga perasaan. Mereka menyedari perasaan itu, tetapi cuba menidakkan. Berlari sehabis kudrat daripada hakikat. Memaling ke arah bertentangan; berpura-pura tidak menyedari atau merasai sebarang keganjilan itu. Keretakan persahabatan itu mencelikkan mata yang “buta”, mengejutkan jiwa yang “tidak mempeduli”, menyergah emosi yang “lalai”. Waktu-waktu sukar itu menyedarkan mereka; sehabis manapun daya mereka berlari dan menghindar, hati dan perasaan itu tidak juga hilang, apinya tidak juga terpadam. Hangatnya tidak juga beransur sejuk. Cinta itu tidak juga menyusut. Sebaliknya bertambah sebati di dalam darah dan denyut nadi.

“Riz, aku rindukan kau. Seriously, I hate all this stuffs that tear us apart. Stop this ego, will you? Aku rasa hidup aku serba tak kena bila kau tak ada. Semua seems dull, you can tell without needing to see or talk  to me, kan? Riz, please. Aku tak sanggup dah nak hadapi semua ni. Next week aku akan balik ke rumah ibubapa aku. Mungkin balik terus. I will leave this place. Dah masanya aku balik rumah sendiri. My dad will fetch me. I will damn miss you. Tapi terpulanglah pada kau. Aku dah cuba berbaik. If the respond is negative, I won’t complain. Maybe all this happen due to my fault. I’m sorry and farewell, friend.”

Satu pesanan ringkas dikirim. “Message is delivered”. Pastinya sahabat itu akan membacanya.  Entah apa yang berlaku seterusnya, dia berserah kepada tuhan. Jika setakat ini sahaja perkenalan mereka, sesungguhnya dia bersyukur pernah mengenali sahabatnya itu. Ya. Hatinya meronta. Dia sedar kasih sayang itu bukan sekadar buat seorang sahabat. Tetapi egonya begitu tebal hingga tidak terhakis dengan apa-apa jua peluntur “pengakuan” atau “penyesalan”.

Hari-hari seterusnya berlalu dengan begitu suram. Masa yang diharungi merangkak dengan terlalu perlahan dan menyakitkan. Namun tidak juga telefon bimbitnya menjerit memanggil ada pesanan ringkas baru menerjah peti masuknya. ”Riz, kau benar-benar dah memutuskannya. Baiklah, aku harus teruskan hidup ni tanpa dia nampaknya.” Dia menghela nafas yang lain macam panjangnya; cuba melepaskan segala kepedihan barangkali. Barang-barangnya sudah siap dikemas. Kini dia hanya menunggu di lapangan terbang menunggu giliran penerbangannya. Dia tunduk layu, sebutir permata jernih jatuh tidak disedarinya. Hatinya terlalu sebak dengan hakikat itu. Dia menangis sepuasnya di lapangan terbang itu. Bajunya kebasahan. Dalam kesedihan yang terlalu mencengkam benak, seseorang menghulurkan sehelai sapu tangan rona merah. Dia terlalu mengenali sapu tangan itu. “Riz!!”

Sahabat itu tersenyum bersama air mata yang mengalir. Dia berdiri dan memeluk “sahabat” kesayangannya itu. Erat. Sapu tangan itu jatuh ke lantai tidak lagi terhirau. Mereka berpelukan dan menangis. Rambutnya yang ikal dan panjang kehitaman diusap dan dibelai lembut. Belaian itu sudah terang lagi bersuluh hanyalah layak diberikan kepada seorang yang dicintai, bukan sekadar seorang sahabat yang disayangi. Kecelaruan perasaan mereka akhirnya terurai. Sentuhan itu merungkai segala-galanya. Mereka terlalu letih berlari daripada hakikat gelora perasaan. Mereka berhenti dan menghadapi perasaan itu. Akhirnya mereka melempar jauh-jauh ego itu. Dibuang jauh-jauh ke ruang yang tidak mungkin lagi dapat dicapai.

Cuaca kembali pulih dan mentari itu mula menyinar; melimpahi segenap ruang hati yang dulunya gelap; sunyi tidak berpenghuni. Kanvas baru dibentang seluas alam. Kanvas Kebahagiaan. Kanvas Persahabatan itu digulung dan disimpan di dalam ruang kenangan. Kanvas putih bersih yang baru terhampar dicoret penuh warna-warni dan dilimpahi dengan wangian beraroma lavender. Dihiasi gah dengan senyuman yang dibingkai di dalam hati. Luka-luka lama diubati dengan antiseptik di dalam kit pertolongan cemas “cinta”. Denyutan jantung mereka berirama seragam, menbentuk nota-nota lagu harmonis. Bahtera mereka berjaya melabuhkan sauhnya di pulau harapan. Bahtera itu berjaya dikemudi. Nakhodanya berjaya sampai ke destinasi. Ada kanvas baru yang bakal dihampar; Kanvas Kebahagiaan Abadi. Dan pelukisnya adalah mereka yang dulunya “sahabat” itu.


2. INSTINCT *English Language Stage Drama Script* (15 y/o written)

CAST OF CHARACTERS

LEO: A well-to-do guy from a wrecked family; a lead artist of a hot street band
BRITTANY: A harsh rebellious girl who had deep grudge to his father; had lost
                    her beloved mum ; LEO’s best buddy who deeply love him in silence
MELINDA: A gorgeous famous girl in the college; a hypocrite; LEO’s girlfriend
JACK: A guy-next-door who ever be BRITTANY’s boyfriend; still love her; VANESSE secret lover
TRISHA/STACY: MELINDA’s best friends who befriend with her because of her popularity
TIM/ZACHARY/SEAN/BEN: The members of the KEROSENE 404 street band; LEO’s
                                              and BRIT’s  best companions
MICHAEL: An important person in the town; a politician who won every vote in the
                    election; LEO’s father
VANESSE: LEO’s mum who had another guy besides her husband that is JACK ; a
                   successful businesswoman

INTRODUCTION

NARRATOR: This is a story adapted from the fact of the real sickening life. A love story? I don’t quite know. Well, you can ask straight to the scriptwriter about the true theme of this good grasp of true life story. Deep pain, heart sore, dilemmas, love, hatred and gore overwhelmed the emotion at stake. Leo, a rich guy who has all what it takes to be a well being person on Earth. As a lead singer of the KEROSENE 404  famous street band, he’s lucky to be deeply loved by a girl who has a harsh attitude, rebellious instinct, but have the most sincere love in her core. Apparently, he don’t even notice this and keep running away from her and seeking for a faker, pretender who only think about enjoying herself and stuffing her mind with hollow thoughts.

PEOPLE: How will Leo undergo all this?? Will he keep to be blinded by the fake love he strives to get?? Or else he’ll be blessed with the sincere one? Come on, tell us!!

NARRATOR: O’oo..I don’t know la,don’t keep asking me like I know everything! I’ve been asked to narrate the story, not to be a fortune teller..(Laughing) Hmm..The intro sounds very interesting to me, and I bet you guys have the same thoughts,am I right? wuhUu..I’m getting excited already..Let’s us watch what will happen next,then! Chiaw!


SCENE ONE

(BACKGROUND VOICE) : Sum41;Pieces

Setting: In studio

NARRATOR: The KEROSENE 404 is practising for a huge concert in the street in a month’s time.

LEO: Wuhuu!! Guys, I think we’re doing great today! We’re damn prepared for our concert next month.. I’ll give free tickets to Mel and her buddies.. Maybe in that way, she will accept the offer to be my girlfriend.

ZACHARY: Leo, you should give a free ticket to Brittany, she’s our inspiration for this song. After all, she’s your best buddy, dude.

SEAN: I don’t know why do you love that Melinda so much. She is just a typical girl. It is just her thick make-up and clown-looking dress which help her looking gorgeous. (Laughing)

TIM: I think Brit is beautiful, she got a natural look. She’s pretty although wearing baseball cap, leather jacket and holding a skateboard, right?

LEO:  (Laughing) Are you guys crazy or somewhat completely lost your mind?? Brittany is harsh, she’s just exactly like us, you should call her a HXC tough guy, she does not resemble a pretty girl at all! (Laughing)

BEN: Heh? Leo, she have a crush on you, don’t you realize that?? She is pretty on her inside and yup! I agree with Tim,she’s also beautiful on the outside.You are blind, Leo.

LEO : (Laughing) Ok,ok..I understand. You guys are trying to make a hilarious joke today, right? Fine, I’m laughing out loud now! Well,our practice end here. See you tomorrow! I’m going to buy Mel a bouquet of red roses. Bye! (Leaving)

ZACHARY : I don’t understand this guy..Let’s go guys..

(They all leave the stage;curtain down)


SCENE TWO

Setting :  skateboarding site

(The NARRATOR walks in holding sheets of papers (the script!) and stops at the middle of the stage; he is wearing a sweater with hood, holding an umbrella and have a glasses hanging on his neck)

NARRATOR : The sky is overcast with harsh blowing wind sweep away dry leaves on the pavement. Leo is going to meet Brittany to ask her out with him. Eh? Confusing la? (scratching his head) He should ask Mel out for a date, then why did he looking for Brittany?
 
PEOPLE : He want to tell Brit that he has fallen in love to Mel!
                  And…(pause) he is going to ask Brittany to accompany him to buy those
                  flowers!

NARRATOR : (Wearing glasses,browsing through the script) Ha’ah lol..(while walking offstage,still scratching his head)

( BACKGROUND VOICE ) : noise of people skateboarding

LEO : Brit! Hey Brit! I got something important to tell you!! (running towards Brit in a rush) come,sit here!

BRITTANY : (Holding her skateboard) Dude, what’s up?? You’re looking very strange today. (sits on a corner bench) Now,tell me..

LEO : I’m going to ask you out,will you?? (full of hope..)

BRITTANY : (blushes) Err..err.. I don’t know.. but why?

LEO : I never fall in love, so.. I don’t have any idea what to do right now.. will you help me?

BRITTANY : (shocked) you have fallen in love with who? Me??

LEO : ( Laughing ) hah?? Are you mad? Of course la not you! (laughing) Buddy, you’re my best friend, how on earth could that ever be?

BRITTANY : (silence, looking embarrassed) ohh.. then who is that girl…??

LEO :  Melinda.. Mel C.. I’m going to buy her some flowers.. that’s why I wanna ask you out with me..

BRITTANY : You know me,right? Hey, I’m the “HXC tough guy”,remember?? How would I know all this girlie stuff?

LEO : Yeah, yeah, I know that..come on,buddy.. don’t wanna help this pathetic guy? (showing sad face)

BRITTANY : (guilty).. hmm.. alright, I’ll help you then… come, let’s go to the Florist..(get up and leave)

LEO : (jumping) yippee!! Now,that’s my Brit!! (following Brit offstage)

(blackout for awhile, then a single light comes up to the stage again)

(Brit and Leo bought roses at the Florist; they went for a walk and Leo seems eagerly telling Brit about Melinda while enjoying his ice-cream. Brittany, with deadpan face listens to Leo while sucking her lollipop; trying to hide her sadness by laughing and smiling all the time. Leo grab Brit’s bag and Brittany chase him around; Brit take Leo’s ice-cream and laughing and he chase Brit, they run offstage)

SCENE THREE

Setting : Brit’s room

NARRATOR : (sighing).. Leo is so dumb enough not to notice Brit’s existence in his life.. now Brittany is s00o0o sad and disappointed with herself.. look at there,… Brittany went home with broken-hearted feeling..

(BACKGROUND VOICE) : monologue of Brit’s

(Brittany drag her bag and leave it there; she is sitting helplessly on a chair. She’s crying and looking down. She holds her mum picture and look at it)

“Gosh….is this what I really want for my own happiness? God,please tell me!! Huuhhh.. I really love him.. truthfully loving him from the bottom of my core. I’m puzzled and blankly understood.. I’m lost.. mum,I miss you.. why did you went away from me so early? Why did you leave me alone with irresponsible dad? I love Leo,mum.. I know you hear me.. but he’s so happy.. the smile carved on his face tells me everything.. I never saw that happy smile when he with me all this while, but he can’t stop smiling like that when he told me about Melinda.. maybe I should just be silent and watch his sweet smile with Melinda by his side.. yeah.. his happiness is my priority, it’s okay if I just ignore this feeling as long as I can continue seeing his smile.. Leo,if you ever know this.. uhh.. I love you so much,Leo.. if this is the best thing for you and me, I’m willing to be hurt because not to hurt you”

(blackout)

(a single light comes up on the NARRATOR, he’s sobbing and blowing his nose with a handkerchief; he is crying heavily and “WHOOAA!!” suddenly come out from his mouth and run offstage with the sound of his cries still going on)

 SCENE FOUR

Setting : College

(In the college building, there’s people with bags and holding books wandering around. There’s a guy wearing thick-rimmed glasses and vintage shirt drinking a can of “ENERGY” drink; staring at Melinda at the corner of his locker, Melinda stares him back,smiling.. there’s also two Basketball player; one holding a wet towel and the other has a basket ball on his left hand at the other side; people keep wandering about their own business, Leo enters.. )

NARRATOR : Early in the morning, the sky looking so blue and the bird’s chirps goes along with LEO’s blissful face;the soft blowing wind gently caressing his face with some strange joyful feeling.. today will be carved as a history in his life. He’s going to ask Melinda to be his girlfriend. With his popularity as the head of  KEROSENE 404 and the luxury and high status he has, Mel won’t say no for sure..Uhh.. (pinching his nose) I can smell the stink of tragedy will soon take place…correction! very soon.. Leo,you’re in big trouble!!

(Melinda realises Leo’s coming, she take her compact powder from her handbag and puff onto her face, she also put on some lipstick on her sexy lips)

LEO : (Hiding the flowers at his back) (Coughing) E’hem.. hey sweetie.. u’re looking so gorgeous today, baby.. these bouquet of red roses suits you.. (smiling and hands her the flowers) this is for you,Mel.. I want you to be my girlfriend, I love you..

(PEOPLE stop, gather around LEO and MELINDA,wanting to know what’s going on, BRITTANY stops and looking very sad and run away from there, leaving TIM,ZACHARY,SEAN and BEN.. )

TIM/ZACHARY/SEAN/BEN : Brittany!!

 LEO : (Realises people looking at them, feeling uneasy) Hey?? Please, mind your own business,will you guys leave? (pause) uhh..so, Mel..what’s your answer?

MELINDA : I…I…well, of course.. I’m officially your girlfriend now!

LEO : Yahoo!!!

(blackout)

(BACKGROUND VOICE ) : Hindi song

(MELINDA enters the stage, running in and holding a scarf.. LEO chase her, wearing some kind of Hindi clothing, holding a red rose, running offstage)

(Hindi song stops as they run offstage, then blackout/curtain down)

SCENE FIVE

Setting : LEO’s mansion

(BACKGROUND VOICE) : noise of scattered things

(LEO stops at the front door; looking very angry and intently listening to the noise while chewing his chewing gum )
 (MICHAEL is standing at the living room while VANESSE  is sitting at the sofa, both looking tense, things on the table are scattered by MICHAEL,VANESSE sits quitely with disgust face )

MICHAEL : Vanesse, who is this guy?? (throwing at her, pictures of she with other guy) answer me!! How long have you been with this guy?? Jack, huh? (wandering angrily around his wife)

VANESSE :  (gets up from the sofa, pointing her fingers towards MICHAEL) Yes, you’re right.. I’ve been unfaithful to you.. you neglected me,Michael! The guy in this picture is Jack, my secret lover for a year..so what? You wanna divorce me? Then,do it!

(MICHAEL slaps VANESSE, then LEO enter, with his eyes blazing with anger )

LEO : Stop all this nonsense thing! I’m sick watching you keep acting like a child! I hate both of you!! (running; slammed the door harshly)

(MICHAEL sits, showing regret, bury his face on his palm, VANESSE stares at the ground, watching LEO left the house)

VANESSE : Now, satisfied?? You have neglected me all this while, and then? You’ve made Leo hates us! Urghh!! (leaving MICHAEL alone)

NARRATOR : Leo is rich, handsome and famous.. but his heart is bleeding of his parents conflicts.. he got everything he wanted, but his happiness with the thing called “family” is wrecked.. His dad always busy with his politics election and votes. His mum? Feeling lonely and jammed with businees stuff.. leaving Leo feeling depressed and hurt..

 (curtain down)

SCENE SIX

Setting : Skateboarding site

NARRATOR : Now, ladies and gentlemen, I’m presenting you the hottest girls in town! Well of course, MELINDA with the other two busybodies,TRISHA and STACY!! (pause)

TRISHA/STACY : What did you just call us?? (looking angry)

(NARRATOR run offstage but then enter back, but standing at the corner of the stage..)

NARRATOR : (whisper) Psstt.. there will be a tremendous chaos!! MEL is going to see BRIT and warn her not to befriend with LEO anymore..o’oo..

TRISHA/STACY : Go away, you jerk!! ( throwing anything to the NARRATOR, he leaves the stage )
(BRITTANY is drinking his chilled MILO after having a skateboard practice, sitting on a bench.. TIM,ZACHARY,SEAN and BEN are busy laughing and have a chat with people at the corner of the skateboarding site )

 (MELINDA,TRISHA and STACY enter..)

MELINDA : Hey “HXC tough guy”..(TRISHA and STACY laugh)

BRITTANY : Hey you,”the thick make-up gorgeous girl”.. (smiling) what do you want? Wanna have a skateboarding enjoyable time in here?

MELINDA : Ohh,please… all these.. (pointing her finger everywhere in disgust) whatsoever thing didn’t suit me.. so, I’m here to warn you not to be near to LEO anymore.. he’s my boyfriend now.. a handsome, well-known guy like him only suits with a hot, popular girl like me.. you? heh..only deserves to be with those jerky guys like them! (pointing TIM, ZACHARY, SEAN and BEN)

TIM/ZACHARY/SEAN/BEN : hey??

BRITTANY : (smiling) come on, don’t act like a child.. oh0o.. are you feeling that I’m the hinder of your relationship with LEO? So? I’m your competitor? Hey, it’s just me..(with mocking face) how could a hot, popular girl like you would be thinking that Brittany is a big problem?? (TIM, ZACHARY, SEAN and BEN laughing out loud)

MELINDA : You… you… ish! Come girls, let’s get out of here!

TRISHA/STACY : Brittany, you will get your punishment soon!! (leaving)

( BRIT showing her tongue to them and she and the KEROSENE 404 members laughing out loud again)

(curtains down)

SCENE SEVEN

Setting : Somewhere in the street

(There’s many people walking down the street.. An old woman brings her groceries things in a cart, a small child blowing his chewing gum and running around his pregnant mother, a tough guy holding some kind of constructing stuff, hammer, etc.; fixing a broken window pane of the “Alexis Shop”.. BRITTANY walks in with her hands in the sweater’s pockets, walking along the pavement, suddenly a smart guy wearing a coat and tie enters, then stops in front of her, BRIT’s shocked)

JACK : Brit? (looking at her intently)

BRITTANY : (totally shocked) Hah?? Jack!!

JACK : It has been such a long time we’re not seeing each other, honey.. (pause, looking guilty) uhh I’m sorry. I shouldn’t have saying that (looking to the floor)

BRITTANY : Uhh..(looking really guilty) Jack, I’m so sorry.. you know,honestly, I love Leo.. you deserve much better than me..

JACK : Leo? (taken aback) That guy? Vanesse’s son, am I right? but..(guilty)

BRITTANY : Yup..and I know you’re Vanesse’s lover.. Jack,why should you do all this?? Leo’s family is wrecked because of you… why??(looking very sad)

JACK : (silent) Brit, I know it is wrong.. but I’m not that bad! Vanesse is lonely, so do I.. I miss you and trying to forget you, but I realise that I can’t! (looking straight into Brit’s eyes)

BRITTANY : Jack, if you really love me, you shouldn’t do all this.. it’s not worth! You hurt me by hurting Leo!! (crying)

JACK : Brit, please… uhh.. I’m so sorry…. (stares at the ground) I really love you. (hold her shoulders)

BRITTANY : You should quit all this, Jack. Don’t say sorry to me… (leaving JACK, he is completely regret, standing alone in the busy street, ignoring people walking pass)

(curtain down)

SCENE EIGHT
Setting : Concert

NARRATOR : Now, the time has come. The KEROSENE 404 will have a concert today. As predicted, it is a huge event and many admires of this street band come to see their concert and MELINDA with those two “buddies”, TRISHA and STACY are also there with BRITTANY sitting at the VIP seats. MELINDA stares angrily at BRIT, but BRIT just smiles at her..

(BACKGROUND VOICE) : Blink 182;I Miss You

(LEO is singing “I Miss You” and keep smiling looking at his MEL, MEL smiles at LEO and stares at BRITTANY with satisfaction, BRIT just ignore that girl and trying to control her jealousy by sucking her lollipop and sing the song together )

(blackout,then light comes up again)

LEO : WohOo..this is a blast! We made it, guys! Brit, love you, buddy!! Your “Pieces”  make us famous.. I don’t know how to thank you..

BRITTANY : It’s okay.. you guys done very well and that’s enough for me..

(MELINDA enters, this time alone without TRISHA and STACY)

MELINDA : Hey,honey.. I’m proud of you.. now, this is my man.. (approaches LEO)

LEO : Hey baby.. come,let’s go with us and celebrate this huge success..(leaving but then stops) Brit? let’s go, why are you standing there?

(MELINDA stares at BRITTANY)

BRITTANY : Er.. it’s okay then, I need to go home early.. you go ahead with Mel.

ZACHARY : No way, you should come along with us, you’re the reason we achieve this great success, right guys?

(all nodded their heads except MEL)

MELINDA : She got to go, why are you guys keep delaying her.. right,Brit? (looking at her)

BRITTANY : Yeah,Mel’s right.. I got to go now.. enjoy guys!(leaving)

LEO : But, Brit, wait!! (trying to get Brit back)

MELINDA : (pulling LEO’s hand) Honey, come, let’s go..

LEO : (feeling guilty) okay,okay.. I’m going..

(TIM, ZACHARY, SEAN, and BEN looking at MEL with disgust, then they all walk offstage )


SCENE NINE

Setting : Skateboarding site

NARRATOR : There’s been so many things happened.. BRITTANY still loves LEO secretly, but he continues to be blinded by MEL’s fake love. Without others knowledge, JACK, the one LEO hates so much because being his mum lover is actually the ex-boyfriend of BRITTANY.. what an unpredictable thing! JACK is still deeply in love with BRIT but BRITTANY will always loves LEO.. LEO,LEO…why are you so dumb??
(looking down)

(BRITTANY is sitting at the corner bench as usual after practising skateboard, LEO enters..)

LEO : Buddy, I’m so sorry about last night.. I shouldn’t let you go home without celebrating our success.. I shouldn’t listen to Mel.. uhh.. so sorry..

BRITTANY : No! don’t say sorry.. you’ve done nothing wrong… well, you should buy me lunch, then?

LEO : (looking very happy) Okay!! Let’s go.. it’ll be just you and me.. no Melinda..

(both of them laugh)

(JACK suddenly walks in, LEO is looking very angry, BRIT’s shocked)

JACK : Brit, Leo..

LEO : (very shocked) What?? You know this guy? (gets up from the bench) He’s my mum’s lover, Brit! You clearly know that!! (looking at BRIT, she just keep silent)

JACK : She’s my ex-girlfriend.. and I’m still deeply love her..

(LEO can’t control his anger and punch JACK’s face)

BRITTANY : Leo!! Stop it! (gets up) I’m off with all this!! I’m sick with both of you!! I say nothing all this while, but now I can’t stand this any longer!! (wanna leave, but JACK stops her)

JACK : Brit,wait.. I love you.. I can’t stand to see this snobbish guy hurt you anymore, I’m gonna tell him the truth.. (looking serious)

LEO : Hey you! How dare you say all this? It’s you the one who hurt her,not me!

JACK : Listen,Leo! Don’t act like you know everything! (holding LEO’s collar) (pointing towards Brit) This harsh, rebellious girl you used to call “buddy” is deeply love you in silence!! (loosen his hold) She’s a good pretender.. hurting herself by loving you in secret! You keep mugging with that Melinda, but you’re not aware about the sincere love this girl have towards you! Uhh.. how I wish that guy he love so much is me….

(BRITTANY is totally in deep silence, tears rolling down her cheeks, stares at the ground, LEO’s looking completely clueless)

LEO : What? (looking at BRIT) Is everything he says is true? Brit! Answer me!! (holding her shoulders)

(BRIT don’t answer, then running away offstage leaving LEO and JACK, LEO is crying, staring at the ground helplessly..)

JACK : Leo, I’m so sorry about all the things I’ve done. Brittany makes me realise this; that love isn’t that easy to have.. Go,Leo.. go and get her.. before you lose her forever.. (leave Leo alone, walking offstage..)

(LEO wipe his tears and rushing offstage)

LEO : Brittany!!

(curtain down)

SCENE TEN

Setting : Somewhere

(BRITTANY is sitting at the ground, holding her skateboard tightly and crying heavily)

BRITTANY : Gosh…God, why?? Why do I must go through all these?? Why do You treat me this way?? I’ve been deeply hurt.. why do You continue to give me all these pain?? I’m a pathetic, a failure!! (sobbing heavily)

(LEO enters, standing behind BRIT)

LEO : No,Brit.. you’re not a pathetic or a failure.. you’re an angel.. (sitting at the ground;in front her)

BRITTANY : (wiping her tears) Leo.. I’m sorry about Jack, I know he shouldn’t say all that….

LEO : (put his finger on her lips) Syhh.. no,Brit.. I should thank him.. why do you hurt yourself like this? You can say that you love me.. why must you hide it? uhh.. actually.. honestly, I’ve fallen in love with you all this while too..we have the same feeling, (pause) but just afraid to tell it.. I do love you too,Brit.. it’s just.. I was trying to deny it.. I know how important is you in my life.. you are there with me during my thick and thin.. I love you.. now eventually I have the strength to say this.. I LOVE YOU, Brittany..

(snaps his fingers; a handkerchief suddenly fall from above)
(LEO wipe her tears using the handkerchief)

BRITTANY : (laughing) you’re so funny..
(both laugh)

(blackout but LEO and BRIT still there, then a single light comes on the NARRATOR)

NARRATOR : (Sobbing happily) What a touching story.. huhUu.. LEO and BRITTANY are together at last.. pheww! soon they’ll be married.. JACK? hmm.. he’s off to the oversea after helping VANESSE and MICHAEL patch up their conflicts. MELINDA? (laughing) she is now being dumped by his new boyfriend and nowhere to be seen after that.. and the KEROSENE 404 is signing a contract with the WARNER MUSIC.. huhu.. happy ending!

LEO : Hey, the story is finish.. what are you waiting for?? Go away, Mr. NARRATOR! (Throwing stones at him)

(BRITTANY laugh)

NARRATOR : Yeah, yeah.. I’m off la ni!! (offstage)

LEO/BRITTANY : (standing at the center of the stage) Thanks for watching, guys!

(BRITTANY pinch LEO at his waist and run away offstage)

LEO : Hey?? (chase Brittany offstage)

(curtain down)
-THE END-


3. WHERE SHE BELONGS *English Abstractive Poem* (17 y/o written)
She align herself to the top right
In the undived hidden corner of her heart
She’s a poor, dead regretful sight
Thought she’ll be accepted
She’s not taken for real
Restless thoughts overwhelming
Her restricted soul inside
Confined in her own black sorrow
Thinking that she belongs among us
Yet again she was not; she isn’t
Her dark torn life veil of hope
Revealing old scars and deep slashed wound
            Where she belongs
            From the lost lane
            The broken window pane
            Where she used to see her Outsider
            The high-pitch rattling sigh
            Of becoming her-unnoticed-self
            When the ticking seconds keep ruining her
            She knows where to go
            Return to her freakland where she used to see her Outsider
            Yet people will always misjudge her
            “Nevermind”, she says
            As she pave her own way back home
            Vowing to come back here
            And prove that her freakland was there; once
            That those imposters would forever take for granted
I’m a freak; yes sir I’m.
Stop asking me questions and sit calmly on the couch
Freak I’m; yes ma’am
Quit complaining hey you’re fuckin mind’s bleed
Mine has recovered from a serious error
While yours still ceasessly bleeding
And pardon me you’re pleading guilty now?
I got no bandage on my right yet my left,sir
Pardon me again you’re seeking holy apology?
Me? No you’re mistakenly perceived
THE SCRIPT with their The Man Who Can’t Be Moved
Hey motherfucka I’m your moving gag
I ain’t a standing statue
But yet I ain’t your moving giggling gag
The fact I’m a freak
But you’re all sick mindfreak folks who always thinks you’re hell good



4. LAYAR SAYAPNYA *Malay Language Poem* (16 y/o written)
Bidadari itu
Tersalah layar sayapnya
Hingga kepatahan; kulai
Terhempas di negara asing
Hijau bukan langit membiru seperti asalnya
Membawa panah
Burung yang cantik sifat ku sangkanya dia
Tangisannya menenggelamkan aku
Bersama panah itu

Belum pun sempat ku tercungap
Bidadari hilang terlupa sayap
Ketika layarnya menghilang lenyap
Berlari ke tepi mencari teduhan
Meninggalkan tangis mesra sentuhan
Mencari arah untuk bertahan

Layar sayapnya
Terujakan aku
Bidadari syurga langit biru
Berjalur putih awan
Ku temui kebahagiaan
Patah sayap masih berlari
Layar pulih terbang kembali
Pulang mencari awan putih
Pintu langit biru


5. BELUM BERTAJUK *Malay Language Poem* (17 y/o written)
Coretkan di atas layar putih ini
Segala jerit hiba dakwat tangis
Melakar ejek slapstik
Dan raut jengkel
Ufuk barat menanti jingganya senja
Tumpahan lekar jernih di atas kanvas
Memendam sedikit rasa kelat
Pada seni tak langsung hasil pengalaman
Berus keras mencalarkan
Berus lembut menyenangkan
Lakaran sanubari

Tumpahan lekar sedikit mencela
Figura cacat mencemar seni
Tusukan panah tepat ke kalbu; haru-biru
Darah merah pekat menghambur
Di atas kanvas kehidupan yang separa sudah
Serabut bertambah abstrak
Coretan itu berubah kehampaan
Yang tergali jauh tidak dikambus
Tunas-tunas harapan
Yang kembali membenih
Hilang tidak lagi kelihatan
Bersama hampanya sudut kotak hati


YOUR VOICE IS MY MP3 *English Language Love Poem* (16 y/o written)
This is a twice fortnight
I’ve been standing still like a statue
Since you left your light scent
Without a single note to be returned to you
With this low pitch sorrow melody
How would I ever trace your shadow?
The wicked cupid arched me
Gone with his spilled love potion all over me

Your voice is my MP3
Your straight stare is my switched on tv
Your smile is my sweet sugar candy
Your nose is my oxygen entry
Your ears is my headphone placed nicely

Are you gonna come back here?
To return  the cupid who strikes me
And renew my playlist on the MP3
Prolong the show on my tv
Adding honey in my sugar candy
Paying oxygen debt through its entry
And continue placing my headphone nicely..

This synchronized music is my heartbeat
It dance along with the shadow of you
While your fragrance is still around
And the false steps of finding your way back home
Is blindly Xd’up on the place where now I stand

THE END


Panjang kan entry kali ni? Padan muka korang. HAHA. Thanks pada yang survive baca sampai habis ye. Sila drop link blog anda untuk di follow kalau sudi. :D

2 responses to “best masterpieces in my collection. miss the old days ;'(

  1. gee thanks.

    "you are awesome, wahidah."

    that will be referring to you too, farah wahidah ;)

Followers

Mind Trajectory Author

My photo
Conclusive reality is harsh, isn't it?

Blog Archive

Picks

Total Pageviews

Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
MindTrajectory by Angst. Powered by Blogger.